כניסה

עובדות חשובות מוגבלות פיזית

עיכוב התפתחותי ומוגבלות פיזית: ישנו הבדל בין עיכוב התפתחותי ובין מוגבלות פיזית. על אף שכל ילד הוא שונה ובעל קצב התפתחות משלו בתחומים השונים, קיים טווח המוגדר כרצף ההתפתחות התקינה ובו אבני דרך התפתחותיות אותן הילד אמור לרכוש בגילאים השונים. ילדים המאחרים בהתפתחותם בתחום אחד או יותר, לדוגמא בתחום המוטורי, הקוגניטיבי, הרגשי  או החברתי  באופן קיצוני הגורם לאיחור ברכישה של מיומנויות נוספות, מוגדרים כילדים עם עיכוב התפתחותי. עיכוב התפתחותי יכול להוות סימן ללקות חמורה יותר, כמו במקרה של מגבלה פיזית. אך במקרים רבים הינו זמני ובעזרת התמיכה והטיפול המתאימים, הפער יכול להצטמצם.

מוגבלות פיזית ומוגבלות קוגניטיבית: כאשר מגבלה פיזית נובעת מפגיעה מוחית או מערבת פגיעה מוחית, עלולה להתלוות אליה גם פגיעה קוגניטיבית כגון לקות למידה או מוגבלות שכלית התפתחותית. עם זאת חשוב לציין שישנן מגבלות פיזיות שפוגעות במערכות הגופניות בלבד ואין להן השפעה על הפן הקוגניטיבי.

השלכות של מוגבלות פיזית: התפתחותם של ילדים עם מוגבלות פיזית נעשית בקצב שונה ובתנאים שונים מזו של ילדים ללא מגבלה. ילדים ללא מגבלה לומדים רבות על העולם דרך תנועה וחקירה מוטורית, לעומתם – לילדים עם מוגבלות פיזית לעיתים קרובות ישנו חסך בהתנסויות עם הסביבה, שעלול לפגוע ביכולות הלמידה שלהם ו/או לגרום להשלכות נוספות בתחומים החברתיים, הרגשיים והתקשורתיים. 

כיף לראות אותך שוב!

עובדת עם ילדים
עם צרכים מיוחדים?

רוצה לקבל מידע
שיקדם אותך ואת הילד?
מלאי כאן פרטים

אמא לילד
עם צרכים מיוחדים?

רוצה לוודא שהילד אכן מקבל
את מה שמגיע לו?
מלאי כאן פרטים
ונציגות תחזורנה אליך בהקדם.

אנו מברכים אתכם על הפניה לאתר המקצועי של אפשרי.
נשמח לשלוח לכם עדכונים חמים ומגוונים.

אסתר אודליה והב

מומחית תחום תקשורת

הימים של אסתר עמוסים במיוחד- בנוסף להיותה אחראית תחום ריפוי ועיסוק במכון שמעיה ובעלת קליניקה פרטית, היא גם מדריכה במעון תקשורת ובעמותה לילדים בסיכון.

את התואר בריפוי ועיסוק הוציאה אסתר במכללת "מבחר" ומאז היא משקיעה את כל מעייניה בלעזור ולקדם עוד ועוד ילדים המתמודדים עם אתגרים בתחום התקשורת.

אני מאמין: אני מאמינה שכל ילד גדל בתוך קשר משפחתי והקשר הזה הוא אחד המרכיבים הכי חשובים בהתפתחות ובהתקדמות שלו. אני מאמינה שלכל הורה יש יכולת נדירה להכיר וללמוד את הילד שלו. ולכן, בתהליכים שאני עושה עם ילדים, אני לא קובעת את מהלך העניינים, אני עובדת בשיתוף עם ההורים ומאפשרת להם לחוות, יחד איתי, תהליך מרגש של היכרות מחודשת עם הילד שלהם וכך להגיע לתוצאות מדהימות.

טובי מאירוביץ

מומחית ילדי צמי"ד

פערי גרוסמן

מומחית ילדי צמי"ד

חיה קרף

מנהלת אתר

חני נוסבום

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

חיה רבינוביץ

מנהלת פרויקטים

מרגלית שטרן

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

פרי גרוסמן

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

אילנית אלדד

מזכירות

אביגיל פיפרמן

אחראית כספים

אסנת צנעני

מומחית ילדי צמי"ד

להצטרפות,
מלאו את השאלון

דילוג לתוכן