כניסה

שיקום לעיכוב התפתחותי

הטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי מתבצע לרוב במכונים להתפתחות הילד השייכים לקופות החולים השונות. אבחון וטיפול מוקדמים הינם משמעותיים וחשובים מאוד, גם אם אין אפשרות לקבוע אבחנה סופית בשלב זה. לכן ההמלצה היא לפנות לאבחון גם כאשר עולה חשש קל.

למאמרים המלאים:

באילו תחומים עוסקת תכנית השיקום?

סדר יום
פנאי
תעסוקה
סביבת חיים
טיפול רפואי ופרא רפואי
בריאות ובטיחות
חברה
הכוונה עצמית
תחום עיוני/קוגניטיבי
חיים מעשיים
חינוך חברתי

טיפול בעיכוב התפתחותי לרוב ייערך אצל אנשי המקצוע הבאים בהתאם לתחום העיכוב:

תפקידם של רופאים התפתחותיים  ורופאים המומחים בנוירולוגיית ילדים הוא אבחון הערכה וטיפול בכל הנוגע  להתפתחות ילדים. הרופאים מאבחנים את הילד על סמך בדיקות גופניות, נוירולוגיות, גנטיות וכן על סמך דיווחי ההורים, הצוות במוסד החינוכי של הילד והצוות הרב מקצועי במכונים להתפתחות הילד. ובונים תכנית התערבות הכוללת טיפולים פרא רפואיים, רגשיים ותרופתיים במידת הצורך.

תפקידם של פסיכולוגיים התפתחותיים הם איתור, אבחון, הערכה, טיפול וייעוץ של תינוקות וילדים בגיל הרך שנמצאים בסיכון התפתחותי ובני משפחותיהם. התערבות פסיכולוגית בוחנת גם את האינטראקציה בין ההורה, הסביבה והילד, במטרה ליצור סביבה המאפשרת התפתחות מיטבית. אל פסיכולוג ההתפתחותי מופנים ילדים עם איחור התפתחותי ועם קשיי תפקוד בתחומים הרגשיים וההתנהגותיים.

קלינאי התקשורת הינם מומחים בטיפול בקשיים שפתיים ותקשורתיים בתחומי השפה (הבעה והבנה), הדיבור והתקשורת ויכולים לסייע רבות לילדים עם קשיים בתחום השפתי והתקשורתי. במסגרת טיפולי שפה ותקשורת ניתנים טיפולים עבור קשיים כמו אוצר מילים דל, קשיים בשליפת מילים, קושי בארגון מסר, קושי בהבנת הוראות או שאלות ועוד.
+לכתבה המלאה בנושא סדנה ביתית לעיכוב שפתי

טיפול בריפוי בעיסוק מיועד לילדים עם עיכוב התפתחותי בתחומי המוטוריקה העדינה ובתחום תפקודי היום יום. הטיפול בריפוי בעיסוק מתייחס להשתתפות הילד בתחומי העיסוק השונים בבית, בגן או בבית הספר. מטרתו של הטיפול הינה לשפר את איכות ההשתתפות של הילד בתחומי העיסוק שלו ביום יום: למידה, משחק, פנאי והשתתפות חברתית.

טיפול בפיזיותרפיה מיועד לתינוקות וילדים עם עיכוב התפתחותי בתחום המוטורי. מטרות הטיפול היא השגת אבני דרך התפתחותיות תואמות גיל (לדוג'- הליכה, ישיבה, זחילה וכד') ו/או שיפור תפקודים ומיומנויות מוטוריות.

+לכתבה המלאה בנושא סדנה ביתית לעיכוב התפתחותי

כיף לראות אותך שוב!

עובדת עם ילדים
עם צרכים מיוחדים?

רוצה לקבל מידע
שיקדם אותך ואת הילד?
מלאי כאן פרטים

אמא לילד
עם צרכים מיוחדים?

רוצה לוודא שהילד אכן מקבל
את מה שמגיע לו?
מלאי כאן פרטים
ונציגות תחזורנה אליך בהקדם.

אנו מברכים אתכם על הפניה לאתר המקצועי של אפשרי.
נשמח לשלוח לכם עדכונים חמים ומגוונים.

אסתר אודליה והב

מומחית תחום תקשורת

הימים של אסתר עמוסים במיוחד- בנוסף להיותה אחראית תחום ריפוי ועיסוק במכון שמעיה ובעלת קליניקה פרטית, היא גם מדריכה במעון תקשורת ובעמותה לילדים בסיכון.

את התואר בריפוי ועיסוק הוציאה אסתר במכללת "מבחר" ומאז היא משקיעה את כל מעייניה בלעזור ולקדם עוד ועוד ילדים המתמודדים עם אתגרים בתחום התקשורת.

אני מאמין: אני מאמינה שכל ילד גדל בתוך קשר משפחתי והקשר הזה הוא אחד המרכיבים הכי חשובים בהתפתחות ובהתקדמות שלו. אני מאמינה שלכל הורה יש יכולת נדירה להכיר וללמוד את הילד שלו. ולכן, בתהליכים שאני עושה עם ילדים, אני לא קובעת את מהלך העניינים, אני עובדת בשיתוף עם ההורים ומאפשרת להם לחוות, יחד איתי, תהליך מרגש של היכרות מחודשת עם הילד שלהם וכך להגיע לתוצאות מדהימות.

טובי מאירוביץ

מומחית ילדי צמי"ד

פערי גרוסמן

מומחית ילדי צמי"ד

חיה קרף

מנהלת אתר

חני נוסבום

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

חיה רבינוביץ

מנהלת פרויקטים

מרגלית שטרן

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

פרי גרוסמן

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

אילנית אלדד

מזכירות

אביגיל פיפרמן

אחראית כספים

אסנת צנעני

מומחית ילדי צמי"ד

להצטרפות,
מלאו את השאלון

דילוג לתוכן