אבחנה של הפרעת למידה נעשית על ידי פסיכולוג חינוכי או פסיכולוג מומחה שהוכשר בנושא הפרעות למידה או פסיכולוג מומחה ומאבחן דידקטי במסמך אחד או במסמכים נפרדים.
למאמר המלא: עותק של מבחני קשב ממוחשבים
אבחונים להפרעות למידה:
אבחון דידקטי הינו אבחון המעריך את תפקודי הלמידה תוך בדיקת רמת תפקודו של התלמיד במטלות הדורשות מיומנויות יסוד (קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, חשבון ואנגלית). כמו כן בודק האבחון הדידקטי את ביצועי התלמיד בתהליכי החשיבה העומדים בבסיס הלמידה: חשיבה ועיבוד מידע, זכרון, תפיסה, קשב וארגון. אבחון דידקטי נועד לזהות את נקודות החוזק ונקודות הקושי בתפקודו של התלמיד, לזהות את ההתנהגויות ודרכי הלמידה שהתלמיד רכש, וכן לבדוק דרכים להתאמת תכנית לימודים אישית ודרכי היבחנות מתאימות. בסיום האבחון מתקבל דוח מפורט מהמאבחן, הכולל הסבר הממצאים, המלצות לטיפול והמלצות לדרכי היבחנות, במידה ויש צורך.
למאמר המלא אבחונים ממוחשבים להפרעות קשב
אבחון פסיכולוגי – הינו אבחון שמטרתו להעריך את הפוטנציאל האינטלקטואלי (מנת המשכל) של התלמיד ולזהות את תחומי החוזק והחולשה של התלמיד בתחומים הקוגניטיביים, הרגשיים וההתנהגותיים . באבחון נבדקים תהליכי חשיבה ומיומנויות כגון זיכרון, קשב חזותי ושמיעתי, הבנה מתמטית, אוצר מילים, יכולת המשגה, ויכולות חשיבה.
אבחון פסיכו-דידקטי- הינו אבחון שכולל בתוכו אבחון פסיכולוגי ואבחון דידקטי. ומטרתו קבלה של תמונה רחבה שבכוחה לאתר את נקודות הקושי בצורה מדוייקת.
בסיום האבחון נמסר לנבחן ולהוריו דוח מפורט הכולל את הסבר הממצאים, המלצות הטיפול והמלצות לדרכי היבחנות במידה ויש צורך. המלצות אלה יכללו לעיתים גם הפניה לגורמי אבחון וטיפול נוספים, כמו קלינאי תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, אבחון נוירולוגי ו/או טיפול רגשי.*
ביחד. משלימים את החסר
בשבילכם-
עוד יותר
מתמיד!
מומחית תחום תקשורת
הימים של אסתר עמוסים במיוחד- בנוסף להיותה אחראית תחום ריפוי ועיסוק במכון שמעיה ובעלת קליניקה פרטית, היא גם מדריכה במעון תקשורת ובעמותה לילדים בסיכון.
את התואר בריפוי ועיסוק הוציאה אסתר במכללת "מבחר" ומאז היא משקיעה את כל מעייניה בלעזור ולקדם עוד ועוד ילדים המתמודדים עם אתגרים בתחום התקשורת.
אני מאמין: אני מאמינה שכל ילד גדל בתוך קשר משפחתי והקשר הזה הוא אחד המרכיבים הכי חשובים בהתפתחות ובהתקדמות שלו. אני מאמינה שלכל הורה יש יכולת נדירה להכיר וללמוד את הילד שלו. ולכן, בתהליכים שאני עושה עם ילדים, אני לא קובעת את מהלך העניינים, אני עובדת בשיתוף עם ההורים ומאפשרת להם לחוות, יחד איתי, תהליך מרגש של היכרות מחודשת עם הילד שלהם וכך להגיע לתוצאות מדהימות.
מומחית ילדי צמי"ד
מומחית ילדי צמי"ד
מנהלת אתר
מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד
מנהלת פרויקטים
מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד
מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד
מזכירות
אחראית כספים
מומחית ילדי צמי"ד