שיקום לקויות למידה

שיקום

קורס או שיעורים פרטיים באסטרטגיות למידה מומלצים לעתים קרובות לילדים עם הפרעות למידה, בדרך כלל בגילאי החטיבה והתיכון. קורס אסטרטגיות למידה עוסק בהקניית שיטות למידה שמסייעות לתלמיד להתמודד עם החומר בביה"ס, ללמוד ביעילות לבחינות, לארגן חומרי לימוד באופן המתאים עבורו ועוד. בקורס נלמדות שיטות למידה שונות תוך התנסות בהן, כך שכל ילד יכול לבחור את השיטות המתאימות לו ביותר. הדבר הוא בעל ערך רב ביותר עבור תלמידים בעלי הפרעות למידה, שאינם רוכשים אסטרטגיות יעילות באופן עצמאי וספונטני כמו רוב התלמידים בבית הספר.

ישנה חשיבות רבה לארגון התאמות בדרכי הוראה עבור תלמידים עם הפרעות למידה. לעיתים מדובר במספר צעדים פשוטים שעבור תלמידים מתקשים הם מהווים שינוי משמעותי. מומלץ שהשיעורים יהיו מאורגנים, שתיכנון הזמן בהם יהיה ברור, שתנאי הלמידה הפיזיים יהיו נוחים ותומכים בלמידה, שחומרי ההוראה יהיו מאורגנים ומותאמים וכן שהלמידה תיעשה תוך ארגון חומרי הלימוד ובאווירה חיובית ומעצימה.

בגיל הילדות, הטיפול הפסיכולוגי או הטיפול הרגשי באמצעות הבעה ויצירה (טיפול באומנות, במוזיקה, בתנועה, בפסיכודרמה או בביליותרפיה) מתבצעים לרוב תוך התנסות, שיחות או משחק, שמטרתם ליצור מרחב מוגן ומכיל המאפשר שיח והתמודדות עם הקשיים הלימודיים והתפקודיים במישור הרגשי. במסגרת הטיפול הילד לומד להביע את קשיו ורגשותיו ולהתמודד איתם תוך העצמה וקבלה עצמית. חשוב לציין שטיפול שכזה ניתן ע"י מטפלים מוסמכים, בעלי תעודת התמחות באחד התחומים.

ליקוי בתחום השפתי הינו לרוב מולד. ילדים רבים עם ליקוי שפה עשויים להיחשב כבעלי הפרעות למידה בהגיעם לגיל ביה"ס, במיוחד אם לא טופלו כראוי. זאת, מאחר והשפה הדבורה מהווה את הבסיס לשפה הכתובה- לקריאה ולכתיבה. קלינאי התקשורת הינם מומחים בטיפול בקשיים שפתיים ויכולים לסייע רבות לילדים עם קשיים בתחום השפה.

טיפול של ריפוי בעיסוק מיועד לילדים עם הפרעות למידה המתמודדים עם קשיים בתחום המוטוריקה העדינה והגסה ועם קשיים תפקודיים כתוצאה מהפרעת הלמידה.
במידה ומדובר בהפרעת למידה ספציפית עם ליקוי בהבעה בכתב (שכונתה בעבר דיסגרפיה) הגורם המקצועי המטפל והמאבחן הוא לעיתים קורובת מרפא/ה בעיסוק. טיפול בריפוי בעיסוק עשוי לסייע לילדים אשר מתקשים באחיזת עיפרון, בויסות הלחץ המופעל על כלי הכתיבה, בעיצוב אותיות וספרות, כיווניות, בהתארגנות בתוך מחברת/חוברת, קצב כתיבה איטי, קושי במעבר מאותיות דפוס לכתב, התארגנון ותכנון, ניהול זמן ועוד.

כיף לראות אותך שוב!

עובדת עם ילדים
עם צרכים מיוחדים?

רוצה לקבל מידע
שיקדם אותך ואת הילד?
מלאי כאן פרטים

אמא לילד
עם צרכים מיוחדים?

רוצה לוודא שהילד אכן מקבל
את מה שמגיע לו?
מלאי כאן פרטים
ונציגות תחזורנה אליך בהקדם.

אנו מברכים אתכם על הפניה לאתר המקצועי של אפשרי.
נשמח לשלוח לכם עדכונים חמים ומגוונים.

אסתר אודליה והב

מומחית תחום תקשורת

הימים של אסתר עמוסים במיוחד- בנוסף להיותה אחראית תחום ריפוי ועיסוק במכון שמעיה ובעלת קליניקה פרטית, היא גם מדריכה במעון תקשורת ובעמותה לילדים בסיכון.

את התואר בריפוי ועיסוק הוציאה אסתר במכללת "מבחר" ומאז היא משקיעה את כל מעייניה בלעזור ולקדם עוד ועוד ילדים המתמודדים עם אתגרים בתחום התקשורת.

אני מאמין: אני מאמינה שכל ילד גדל בתוך קשר משפחתי והקשר הזה הוא אחד המרכיבים הכי חשובים בהתפתחות ובהתקדמות שלו. אני מאמינה שלכל הורה יש יכולת נדירה להכיר וללמוד את הילד שלו. ולכן, בתהליכים שאני עושה עם ילדים, אני לא קובעת את מהלך העניינים, אני עובדת בשיתוף עם ההורים ומאפשרת להם לחוות, יחד איתי, תהליך מרגש של היכרות מחודשת עם הילד שלהם וכך להגיע לתוצאות מדהימות.

טובי מאירוביץ

מומחית ילדי צמי"ד

פערי גרוסמן

מומחית ילדי צמי"ד

חיה קרף

מנהלת אתר

חני נוסבום

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

חיה רבינוביץ

מנהלת פרויקטים

מרגלית שטרן

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

פרי גרוסמן

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

אילנית אלדד

מזכירות

אביגיל פיפרמן

אחראית כספים

אסנת צנעני

מומחית ילדי צמי"ד

להצטרפות,
מלאו את השאלון

דילוג לתוכן