כך נגדל ילדים עצמאיים

ילד עצמאי הוא ילד מאושר, פעיל, מלא סיפוק. כיצד נסייע לילדינו להיות עצמאיים ופועלים בהתאם ליכולותיהם? לפנינו טיפים יעילים לפיתוח העצמאות. כל פעילות חדשה מאיימת על הילד, לאט לאט, כאשר היא הופכת להיות יותר מוכרת עבור הילד, ניתן להפחית בהדרגה את מידת הסיוע. יש להיות רגישים וערים למידת הסיוע שהילד נדרש אליו. כלומר, אם הילד […]

כשהילדים חוגגים עצמאות

כהורים, אנו מביאים את האישיות שלנו בחינוך הילדים. יש הורים שמשחררים בקלות, נותנים חופש התנסות לילד ויש הורים שמגוננים, שומרים על הילד מתאונות, או אפילו מונעים ממנו להתאמץ מתוך נוחות אישית (אם הילד יושב בעגלה, אז לא צריך לרדוף אחריו… אם אלביש אותו, יחסוך לי זמן…)

במשפחות ברוכות ילדים לרוב תגלו שהילדים לומדים להתארגן לבד מגיל צעיר במיוחד. הדרישה הסביבתית לעצמאות היא לעיתים גבוהה, נוכח היעדר משאבי זמן וידיים זמינות, והילדים לומדים להתאים את עצמם בתוך המשפחה.

כדי לקדם עצמאות אצל הילד, בכל תחום, ההורה צריך לשחרר בהדרגה, כאשר הילד מראה לנו שהוא בשל לעצמאות. ההורה גם צריך לדעת ולשדר לילד שמדובר בתהליך מדורג, שראשיתו איננה מושלמת וכרוכה בהשלכות: הרצפה תהיה מלוכלכת יותר, הבגדים יילבשו לאט יותר.