בבת אחת נפלו השמיים על משפחת ת'. הם התגוררו בעיר צפונית קטנה ואצל ארבעה מתוך שבעת ילדיהם התגלו קשיים שחייבו

בבת אחת נפלו השמיים על משפחת ת'. הם התגוררו בעיר צפונית קטנה ואצל ארבעה מתוך שבעת ילדיהם התגלו קשיים שחייבו מסגרות מיוחדות: לבכורה בת התשע המליץ צוות בית הספר לפנות לוועדת השמה ולקבל שיבוץ בכיתה מקדמת, אחיה בן השבע סבל מקשיי תקשורת, לילד בן השלוש הייתה בעיה פיזית קשה והתינוקת בת השנה נזקקה למעון שיקומי.

אין ברירה, הם הבינו, חייבים לעבור לירושלים. שם אפשרויות הטיפול רבות יותר וגם הרמה המקצועית שלהן – גבוהה משמעותית. חצי שנה חלפה מאז המעבר אך נראה ששום דבר משמעותי לא השתנה. אומנם הם קיבלו קצבת נכות עבור הבת הגדולה והיא גם השתלבה יפה בכיתתה החדשה אך החיידר לעומת זאת סירב לתת לילד את סל השיקום שהגיע לו וגם סירב לתת לו חונך צמוד. בן השלוש נכנס למסגרת מתאימה אך לא ניכרה אצלו כל התקדמות ועבורו סירבה הקופה חד משמעית לאשר טיפולים. לא קשה להבין את כאבם ותסכולם של ההורים, שמלבד קשיי המעבר וההתאקלמות בעיר החדשה נאלצו לספוג את האכזבה מהשינוי הגדול שלא הניב כל תוצאה. למרבה הצער הם הפנו את זעמם כלפי מוסדות הלימוד והיו מלאים כעסים וטענות כרימון כלפי המערכת. מצב זה גרם כמובן לחוסר אמון הדדי, מה שהפחית עוד יותר את הסיכוי לקדם את הילדים.

כמו תמיד ב'אפשרי', גם כאן נכנסנו לעובי הקורה. ביררנו בחיידר וגילינו שמועסק שם רכז חינוך מיוחד לכיתות הנמוכות שההורים אפילו לא ידעו על קיומו. הדרכנו אותם והסברנו להם כיצד לפנות אליו ומה לבקש, ואכן, ברגע שהגיעו הדברים לפתחו סוף סוף יכלו ההורים לקבל את המענה ההולם.

במקביל הדרכנו את האימא לפנות לגן שבו למד בן השלוש ובמקום לשטוח שוב את טענותיה – ליזום שיחה עם הגננת ועם הצוות המטפל כולו. "אל תאשימי אותם", הדרכתי אותה, "תארי להם את הקשיים שמהם הבן שלך סובל וחפשי איתם פתרונות". הפלא ופלא! בסייעתא דשמיא, לאחר שבפעם הראשונה התנהלה שיחה ברוח טובה בין האם לצוות, נוצר צוות חשיבה משותף ונבנתה תוכנית שיקומית מקיפה שנתנה את כל התמיכה הנצרכת על מנת שהילד יקבל את המגיע לו.

כיף לראות אותך שוב!

עובדת עם ילדים
עם צרכים מיוחדים?

רוצה לקבל מידע
שיקדם אותך ואת הילד?
מלאי כאן פרטים

אמא לילד
עם צרכים מיוחדים?

רוצה לוודא שהילד אכן מקבל
את מה שמגיע לו?
מלאי כאן פרטים
ונציגות תחזורנה אליך בהקדם.

אנו מברכים אתכם על הפניה לאתר המקצועי של אפשרי.
נשמח לשלוח לכם עדכונים חמים ומגוונים.

אסתר אודליה והב

מומחית תחום תקשורת

הימים של אסתר עמוסים במיוחד- בנוסף להיותה אחראית תחום ריפוי ועיסוק במכון שמעיה ובעלת קליניקה פרטית, היא גם מדריכה במעון תקשורת ובעמותה לילדים בסיכון.

את התואר בריפוי ועיסוק הוציאה אסתר במכללת "מבחר" ומאז היא משקיעה את כל מעייניה בלעזור ולקדם עוד ועוד ילדים המתמודדים עם אתגרים בתחום התקשורת.

אני מאמין: אני מאמינה שכל ילד גדל בתוך קשר משפחתי והקשר הזה הוא אחד המרכיבים הכי חשובים בהתפתחות ובהתקדמות שלו. אני מאמינה שלכל הורה יש יכולת נדירה להכיר וללמוד את הילד שלו. ולכן, בתהליכים שאני עושה עם ילדים, אני לא קובעת את מהלך העניינים, אני עובדת בשיתוף עם ההורים ומאפשרת להם לחוות, יחד איתי, תהליך מרגש של היכרות מחודשת עם הילד שלהם וכך להגיע לתוצאות מדהימות.

טובי מאירוביץ

מומחית ילדי צמי"ד

פערי גרוסמן

מומחית ילדי צמי"ד

חיה קרף

מנהלת אתר

חני נוסבום

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

חיה רבינוביץ

מנהלת פרויקטים

מרגלית שטרן

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

פרי גרוסמן

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

אילנית אלדד

מזכירות

אביגיל פיפרמן

אחראית כספים

אסנת צנעני

מומחית ילדי צמי"ד

להצטרפות,
מלאו את השאלון

דילוג לתוכן