האם במסגרת רפורמת ההכלה התלמיד מאבד את זכויותיו? (כאשר הוא מבקש ללמוד בכיתה רגילה)
תלמיד מגיעה למערך ההכלה יחד עם 'סל שילוב אישי' הסל יכלול זכאות לשעות תמיכה בהוראה, שעות סיוע ושעות טיפול. במוסד הלימודים בו ילמד התלמיד בפועל תיערך התאמה של הסל לתכנית האישית של התלמיד – האם הוא יקבל את השעות באופן פרטני? בתוך הכיתה? כחלק מקבוצה וכו'.
למאמר מרתק בתחום ההכלה קראי כאן.
יש לזכור כי מערך ההכלה המיושם במוסדות חינוך רגילים מוגבל מבחינת היכולת של המוסד החינוכי לתת מענה אופטימלי לצרכי התלמיד. לא תמיד ניתן להשיג צוות פרא רפואי עבור שעת טיפול בודדת, לא תמיד יש חדר טיפול מאובזר למטרות הטיפול ועוד
בהרבה מקרים נראה שהדבר תלוי ברצון האמתי של מנהל המוסד. כמה הוא מוכן/ רוצה / מעוניין לתת מענה מכיל אמיתי ולנחיל את ערך ההכלה במוסד וכמה הוא מנסה להתנער מכך
חוק ההכלה טרם הוכח שאכן מעלויותיו גוברים על חסרונתיו.
לחוק פנים רבים
יש את היתרונות של הכלה ושילוב ונתינת כלים לתלמידים הרגילים לקבלת השונה.
ויש את החסרונות של של הכלה שלעיתים היא על חשבון המערכת הרגילה