האם במשרד שלכם יודעים מהם הקרטריונים לקבלת תלמיד עם מגבלה לשילוב? אני כאמא יודעת שלפי חוק ההכלה הבחירה כיום היא ע"י ההורים . למעשה הבת שלי עם נכות פיזית מורכבת והנמכה קוגנטיבית מסרבים לשלב בכיתה רגילה הצמודה לבית שלנו.
אשמח להנחיתכם מה הזכויות שלי ומה מגיע לי!
תודה
שלום לך,
את מתארת מצב לא נעים ומתסכל ממש!
ראשית, חשוב אכן לדעת מה הזכאות אולם מומלץ תמיד להכניס את הילד (ולא רק עם צרכים מיוחדים) למסגרת שרוצה אותו ומסוגלת לתת מענה לצרכים שלו.
נקודה זו הינה משמעותית ואף עולה על הידע של החוק!
צוות אפשרי ישמח לשמוע ממך אודות הקשיים של ביתך ולכוון אותך למקום המתאים עבורה: מסגרת חינוך מיוחד/ כיתת חינוך מיוחד/ כיתה רגילה עם סל אישי. מה שחשוב לבנות עבורה תוכנית יחדנית (תח"י או תל"א) ולראות שיש את אנשי הצוות המתאימים עבורה לשיקום נכון.
במסגרת השירותים שלנו, נוכל לתת הדרכה לצוות ולהמליץ על אבחונים/ מטפלים שיטיבו את העבודה.
לגבי שאלתך:
החל משנת תש"פ כל תלמיד הזכאי לשירותי חינוך מיוחד יכול להשתלב באחד מהאופציות שהוזכרו ולקבל מענה מותאם.
במקרה והתלמיד מסכן את עצמו או את סביבתו ניתן לחלוק על בחירת ההורים ולהפנות אותו למסגרת אחרת.
חשוב לדעת, במקרה של סל אישי השעות יפולחו בהתאם לצרכי התלמיד (לדוג' תלמיד שצריך פיזיותרפיה אפשר לפלח לו שעה של פרא רפואי לפיזיותרפיה) אולם המוסד לא תמיד בהכרח יוכל למצוא את איש המקצוע המתאים לצורך שעה בודדת בטיפול בתלמיד.
לכן חשובה התהמקדות בטובה של ביתך הכוללת את הפרמטרים שהוזכרו ובאופן זו לחשוב לאיזה מסגרת לשלוח אותה
הרבה הצלחה!
חיה