כניסה

האם אנשים עם הפרעות נפשיות הם מסוכנים? האם הפרעות נפשיות הן גנטיות? זה נכון שאפשר לראות כשיש לאדם הפרעה נפשית?

מה אנחנו באמת יודעים על מחלות נפש? האם אנשים עם הפרעות נפשיות הם מסוכנים? האם הפרעות נפשיות הן גנטיות? זה נכון שאפשר לראות כשיש לאדם הפרעה נפשית? האם בכלל אפשר להתגבר עליהן? לפניכם התשובות האמיתיות לשאלות שכולנו רוצים לדעת ולא מעיזים לשאול.  כאשר אנו סובלים ממחלה או כאב גופני אנחנו יודעים בדיוק מה עלינו לעשות: […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חוק ההכלה

שילוב והכלה– איך לעשות זאת נכון?

בסקר מטלטל שנערך לאחרונה על ידי החברה למתנ"סים עלה כי כ-90% מההורים לא מוכנים שילדם ישתתף בפעילות עם ילד עם צרכים מיוחדים. ייתכן שהתוצאות הכואבות הללו מעידות על המחיר הגבוה שהחברה משלמת כאשר היא מפרידה בין ילדים עם צרכים מיוחדים לילדים ללא צרכים מיוחדים: דעות קדומות, פחד ורתיעה.

בשנים האחרונות קיימת במשרד החינוך מגמה של קידום שילוב הילדים במסגרות רגילות, מגמה זו באה לידי ביטוי ברפורמת החינוך המיוחד וההכלה שהחלה בשנת 2018.

כולנו מסכימים שכל תלמיד עם צרכים מיוחדים הוא בעל זכות לקבל חינוך שוויוני ככל תלמיד אחר, ושעלינו לספק לכל תלמיד סביבת למידה מצמיחה ומקדמת כמה שניתן. ועם זאת, ידוע לנו שהשילוב מתאים לחלק מהתלמידים ולחלקם מתאימה מסגרת של חינוך מיוחד. אחד מהשינויים המשמעותיים שחלו בהליכים החדשים הוא נתינת סמכות רבה יותר להורים בהכרעה בנוגע למוסד החינוכי בו התלמיד ילמד. וכמו תמיד, עם סמכות רבה מגיעה אחריות: איך נעשה זאת נכון? מהם השיקולים עליהם צריך לחשוב? ומהם הזכויות שמגיעות לכל תלמיד?

נגישות- מרעיון מהפכני ועד לחוק

הגישה לאנשים עם מוגבלויות השתנתה ללא היכר בעשורים האחרונים, קשה לתפוס זאת, אך לפני עשורים ספורים שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות לא היה מעוגן בחוק והיה נראה כמו חלום רחוק. הגישות המסורתיות למוגבלות ראו במגבלה אך ורק בעיה, והתייחסו אליה  כאל התכונה המרכזית המגדירה את האדם. הקו המפריד בין המוגבלים ל "נורמלים" היה ברור וחד, הן מבחינה פיזית והן מבחינה רעיונית. והמגבלה נתפסה כדבר הדורש תיקון. לצערנו, במקומות רבים בעולם תפיסות כאלה עדיין רווחות.

אנורקסיה- סיפור אישי

בס"ד אנורקסיה- סיפור אישי נורות האזהרה הקטנות והדאגות המטרידות שמובילות

תמונת מחבר

כיף לראות אותך שוב!

כדי לצפות בתכנים מקצועיים יש להרשם

מנויה באתר? התחברי כאן

אינך מנויה? הרשמי כאן

עובדת עם ילדים
עם צרכים מיוחדים?

רוצה לקבל מידע
שיקדם אותך ואת הילד?
מלאי כאן פרטים

אמא לילד
עם צרכים מיוחדים?

רוצה לקבל מידע
שיקדם אותך ואת הילד?
מלאי כאן פרטים

אנו מברכים אתכם על הפניה לאתר המקצועי של אפשרי.
נשמח לשלוח לכם עדכונים חמים ומגוונים.

אסתר אודליה והב

מומחית תחום תקשורת

הימים של אסתר עמוסים במיוחד- בנוסף להיותה אחראית תחום ריפוי ועיסוק במכון שמעיה ובעלת קליניקה פרטית, היא גם מדריכה במעון תקשורת ובעמותה לילדים בסיכון.

את התואר בריפוי ועיסוק הוציאה אסתר במכללת "מבחר" ומאז היא משקיעה את כל מעייניה בלעזור ולקדם עוד ועוד ילדים המתמודדים עם אתגרים בתחום התקשורת.

אני מאמין: אני מאמינה שכל ילד גדל בתוך קשר משפחתי והקשר הזה הוא אחד המרכיבים הכי חשובים בהתפתחות ובהתקדמות שלו. אני מאמינה שלכל הורה יש יכולת נדירה להכיר וללמוד את הילד שלו. ולכן, בתהליכים שאני עושה עם ילדים, אני לא קובעת את מהלך העניינים, אני עובדת בשיתוף עם ההורים ומאפשרת להם לחוות, יחד איתי, תהליך מרגש של היכרות מחודשת עם הילד שלהם וכך להגיע לתוצאות מדהימות.

טובי מאירוביץ

מומחית ילדי צמי"ד

פערי גרוסמן

מומחית ילדי צמי"ד

חיה קרף

מנהלת אתר

חני נוסבום

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

חיה רבינוביץ

מנהלת פרויקטים

מרגלית שטרן

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

פרי גרוסמן

מומחית מימוש זכויות ילדי צמי"ד

אילנית אלדד

מזכירות

אביגיל פיפרמן

אחראית כספים

אסנת צנעני

מומחית ילדי צמי"ד

להצטרפות,
מלאו את השאלון

דילוג לתוכן